Κυριακή 30 Μαΐου 2010

Μια Τρίτη, μετά τα Χριστούγεννα / tuesday, after christmas


H Clipart Films με περηφάνεια παρουσιάζει
την τρυφέρη ταινία
του Ράντου Μουντεάν

Σκηνοθέτης : Ραντού Μουντεάν(Radu Muntean)
Με τους Dragos Bucur, Maria Popistasu, Victor Rebengiuc, Mimi Branescu
Δράμα, Ρουμανία 2010

Ο Πολ Χαγκανού είναι ερωτευμένος με δύο γυναίκες. Με την σύζυγο του( Αντριάνα) που έχουν και μια κόρη αλλά και με την 25 Χρόνη οδοντίατρο (Ραλούκα) η οποία του βγάζει ένα άλλο εαυτό. Δεν έχει άλλη ευκαιρία. Πρέπει να διαλέξει με ποια από τις δύο θα συνεχίσει τη ζωή του. Έχει χρόνο μόνο μέχρι τα Χριστούγεννα.

το Tuesday, After Christmas του Ρουμάνου Ράντου Μουντέαν, μας έκανε να αναρωτηθούμε γιατί δεν βρήκε τη θέση του στο διαγωνιστικό. Η ιστορία ενός άντρα που προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στο γάμο και την οικογένειά του και την αγάπη του για μια νεότερη γυναίκα, μπορεί να μην ακούγεται σαν κάτι πρωτότυπο, αλλά είναι κάτι πολύ παραπάνω απ' ό,τι υπόσχεται. Μια ταινία με σπαρακτική συναισθηματική ειλικρίνεια, με εξαιρετικούς ρυθμούς με μια αληθοφάνεια που δεν σου αφήνει άλλη επιλογή από το να της παραδοθείς. “Προσπάθησα να αποτυπώσω στο φιλμ την ηδονοβλεπτική αίσθηση που έχει κανείς κοιτάζοντας το εσωτερικό των σπιτιών των άλλων ανθρώπων, ή από το να μπει στην κουζίνα ή την κρεβατοκάμαρά τους” λέει ο Μουντέαν. “Η οικειότητα ενός γάμου, μπορεί να είναι πιο συναρπαστική ακόμη κι από την καλύτερη ταινία δράσης”, και το φιλμ του το αποδεικνύει με το παραπάνω. Ένα μικρό διαμάντι συναισθηματικής καθαρότητας και και διακριτικού δράματος. Ένα κομμάτι αληθινής ζωής σε 35 μιλιμέτρ...
Γ.Κρασακόπουλος / ATHENS VOICE

...το Tuesday After Christmas του Ράντου Μπουντέαν, αντίθετα, είναι τόσο αληθινό που σε πονά. Ο ήρωάς του θα πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στη γυναίκα ή την ερωμένη, μόνο που ένα τόσο κοινότοπο δίλημμα μεταφράζεται εδώ σε μια διεισδυτική και ειλικρινή ματιά στην ανθρώπινη φύση...
Γ.Κρασακόπουλος / ATHENS VOICE

να απλό οικογενειακό δράμα που παγιδεύει τον θεατή στο ίδιο δωμάτιο με τους ήρωες και παράλληλα στο κέντρο ενός ερωτικού τριγώνου, λίγο πριν την απόφαση που θα φέρει την σαρωτική ανατροπή. Τυπικό όσο και εξαίρετο δείγμα της σύγχρονης ρουμάνικης σχολής που ενθουσιάσε πολλούς απ' την πρώτη κιόλας προβολή του.
www.cinemart.gr

η ανθρώπινη αλήθεια του μας στιγμάτισε.

Είναι το απλό, πιο δύσκολο;
Ένας 40άρης σύζυγος, χρόνια μαζί με την συνομήλικη γυναίκα του, πατέρας μία 8χρονης κόρης γνωρίζει και ερωτεύεται μία 25χρονη οδοντίατρο. Μπαίνουμε στη ζωή του με 10 σκηνές – κάποιες από αυτές γυρισμένες ως μονοπλάνα. Είναι παραμονές Χριστουγέννων και η κόρη χρειάζεται δώρα και την ψευδαίσθηση του Αγ. Βασίλη, η ερωμένη ετοιμάζεται να φύγει για το πατρικό της καθώς δεν ζει με την ψευδαίσθηση ότι έχει δεσμό, και η σύζυγος φροντίζει όλες τις πρακτικές μικρές λεπτομέρειες που κρατούν ένα σπιτικό λειτουργικό. Ή αυτή είναι η δική της ψευδαίσθηση. Η ζωή του θα σταματήσει για δυο γιορτινές μέρες και ό,τι έχει επιλέξει να ζει θα συνεχιστεί από την Τρίτη μετά τα Χριστούγεννα. Ή τουλάχιστον, αυτή είναι η δική του ψευδαίσθηση.
Τίποτα το "ανατρεπτικό" δεν θα συμβεί στην ταινία του Μουντεάν. Το σενάριό του δεν βασίζεται σε ευρήματα ή κόλπα, κι όμως επιτυγχάνει να κάνει το απλό, περίτεχνο και το προβλέψιμο, απλά… οικείο. Ολοι έχουμε βρεθεί στη θέση που προδίδουμε, μας προδίδουν, χωρίζουμε, τραβάμε μπροστά ή μένουμε πίσω. Όλοι ξέρουμε ότι ποτέ κανείς δεν είναι ξεκάθαρα ένοχος, και κανείς δεν είναι ποτέ αθώος. Δεν υπάρχει παρθενικός διάλογος για να γράψει τον ανθρώπινο πόνο ενός χωρισμού. Δεν υπάρχει σενάριο που να χωράει όλες τις μικρολεπτομέρειες που σε δένουν με έναν άνθρωπο, που σε χωρίζουν από τον ίδιο άνθρωπο. Όμως όταν αυτά που ακούγονται ηχούν αληθινά και ερμηνεύονται με σπαραχτικούς αυτοσχεδιασμούς, κι όταν αυτά που δεν λέγονται ποτέ καταγράφονται από μία αμήχανη κάμερα-παρατηρητή και όχι χορογράφο, σταματά να υπάρχει διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε σένα και την μεγάλη οθόνη.
Αυτό συνέβη λοιπόν την Πέμπτη το βράδυ, στην επίσημη προβολή του "Τρίτη μετά τα Χριστούγεννα" στην αίθουσα Debussy. Ένα βουβό, συγκινημένο ακροατήριο παρακολουθούσε το έργο της ζωής του. "Σας ευχαριστώ" δήλωσε ο σκηνοθέτης, φανερά ταραγμένος μπροστά στο πιο δύσκολο φεστιβαλικό κοινό του κόσμου. "Ελπίζω να ξαναβρεθούμε στο μέλλον, σε αντίστοιχες συνθήκες."
www.novacinema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: