Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008

THE HUNGER


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Tony Scott
Σενάριο: James Costigan, Tony Scott
Παραγωγή: Richard Shepard
Δ. Φωτογραφίας: Stephen Goldblatt
Μοντάζ: Pamela Power
Μουσική: Denny Jeager, Michel Rubini
Art Director: Clinton Cavers
Πρωταγωνιστούν: David Bowie, Catherine Deneuve, Susan Sarandon, Cliff De Young, Dan Hedaya
Διάρκεια: 97΄, Μεγ. Βρετανία-1983
Εταιρίες Παραγωγής, Διανομής: Metro-Goldwyn-Mayer, Peerford LTD

ΜΕ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ
Το «Hunger» είναι μια παραγωγή του 1983 και αποτελεί τη πρώτη μεγάλου μήκους του διάσημου σκηνοθέτη Tony Scott, αδερφού του Ridley Scott. Το φιλμ αναφέρεται στην ιστορία ενός αλλόκοτου ερωτικού τριγώνου ανάμεσα σε μια γιατρό (Susan Sarandon) που ειδικεύεται πάνω στα προβλήματα του γήρατος και ενός εξαιρετικά κομψού βαμπίρ ζευγαριού (David Bowie και Catherine Deneuve). Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Whitley Strieber, που εκδόθηκε το 1981. Το φιλμ όταν πρωτοβγήκε στις αίθουσες, οι κριτικοί ήταν επιφυλακτικοί. Εντούτοις η ταινία πέρασε γρήγορα στη σφαίρα του cult και ένας σκληρός πυρήνας σινεφίλ το λάτρεψε, ανταποκρινόμενος στη γοτθική και ταυτόχρονα γκλάμουρ ατμόσφαιρά του. Μη ξεχνάμε ότι στους τίτλους αρχής και στην έναρξη, ακούγεται ο ύμνος των Bauhaus: «Bela Lugosi’s Dead».
- Ο David Bowie για να δώσει μια τραχύτητα στη φωνή του, καθότι στη ταινία γερνά απότομα, κάθε μέρα μετά τις πρόβες πήγαινε στη γέφυρα George Washington και ούρλιαζε όλα τα σχεδόν τα πανκ τραγούδια που ήξερε.


ΣΥΝΟΨΗ
Η Μίριαμ είναι ένα αιωνόβιο θηλυκό βαμπίρ, που συντηρείται από το αίμα των εραστών της. Σε ανταπόδοση οι σεξουαλικοί σύντροφοι είτε είναι άντρες είτε γυναίκες, δε γερνούν. Κερδίζουν τη νεότητα, μέχρι η Μίριαμ να τους βαρεθεί και να τους παρατήσει. Σε αυτή τη κατηγορία βρίσκεται και ο Τζον, ο οποίος υπήρξε ένας από τους μονιμότερους εραστές της Μίριαμ. Ξαφνικά αρχίζει και γερνά, η ζωή του έτσι θα τελειώσει σε 24 ώρες. Απελπισμένος ζητά βοήθεια από τη δόκτωρ Σάρα Ρόμπερτς, μήπως και βρει γιατρειά για την αλματώδη γήρανσή του. Η γιατρός δεν πολυπιστεύει την ιστορία του, αλλά τις κινεί τη περιέργεια σε τέτοιο βαθμό, που θέλει να συναντήσει οπωσδήποτε τη Μίριαμ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να σαγηνευτεί από τον ακαταμάχητο ερωτισμό του στιλάτου βαμπίρ.


ΒΙΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

TONY SCOTT:
Γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1944 στο Στόκτον της Βόρειας Αγγλίας. Η πρώτη του επαφή με τη μεγάλη οθόνη ήταν μπροστά από τη κάμερα, καθώς υπήρξε ο πρωταγωνιστής της πρώτης ταινίας μικρού μήκους του αδερφού του, Ridley με τίτλο: «Boy and Bicycle». Ακολουθώντας τα βήματα του μεγάλου αδερφού του, σπούδασε στο Sunderland Art School και στο Royal College of Art, με σκοπό να γίνει ζωγράφος. Η πετυχημένη πορεία του Ridley στη τηλεοπτική διαφήμιση και η ίδρυση της εταιρίας παραγωγής Ridley Scott Associates (RSA), ήταν οι καταλύτες που έστρεψαν το ενδιαφέρον του μικρού Tony, στο σινεμά.
Για λογαριασμό της εταιρίας σκηνοθέτησε εκατοντάδες διαφημίσεις για τη τηλεόραση και έφτασε στο σημείο να γίνει γενικός διευθυντής, αφού ο αδερφός του έλειπε συνέχεια σε γυρίσματα. Όταν ήρθε η σειρά του να πραγματοποιήσει το πέρασμα στη μεγάλη οθόνη, σκέφτηκε να διασκευάσει το βιβλίο της Anne Rice, «Interview With A Vampire». Η MGM του χτύπησε τη πόρτα προτείνοντας ένα άλλο βαμπίρ πρότζεκτ, αφού το Interview…ήταν δεσμευμένο. Ο Τony Scott ύστερα από πολλές διαπραγματεύσεις δέχτηκε τη πρόταση του στούντιο και αποφάσισε να μεταχειριστεί αυτούσιο το οπτικό ντιζάιν του Interview…, για το «The Hunger».
Το φιλμ απέτυχε στο να κόψει εισιτήρια, θάφτηκε από τους κριτικούς της εποχής, στέλνοντας τον Tony Scott στην ανεργία και στη σιγουριά των διαφημίσεων. Ευτυχώς ανάμεσα στους θαυμαστές της ταινίας ήταν οι περιβόητοι παραγωγοί Don Simpson και Jerry Bruckheimer. Μετά ήρθε το Top Gun…
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ): TOP GUN, THE LAST BOY SCOUT, TRUE ROMANCE, CRIMSON TIDE, ENEMY OF THE STATE, DOMINO

DAVID BOWIE: Από το Μπρίξτον του Λονδίνου, συσκεύασε και κατεργάστηκε τη ποπ κουλτούρα της εποχής του. Γεννήθηκε το 1947 και προορίζονταν να γίνει μηχανικός. Ανεπηρέαστα δανδής διαπέρασε την avant-guard μέχρι το πανκ και την ηλεκτρονική μουσική, μέχρι την οπερετική σύνθεση. Ο Ziggy από τον πλανήτη Άρη, αν δεν ήταν κινηματογραφικός ήρωας, σίγουρα θα είχε εφεύρει την εικόνα του. Ένας Cracked Actor που ενσάρκωσε την απόσχιση του θεάματος από τα ιχνοστοιχεία της ίδιας του της παροδικότητας. Νίκησε το χρόνο. Ο David Bowie, έφτασε την έννοια «πρωτοπορία», στον ύψιστο βαθμό της, αποδωμόντας τη παράλληλα. Το «γκλαμ» κρατά, όσο μπορεί να αντέξει το προσωπείο που το φέρει. Το ερώτημα παραμένει ακόμη και σήμερα: Ποιος είναι ο David Bowie; Μάλλον ένας alien Μεσσίας που ανακαλύφτηκε για να σώσει το κόσμο, όπως περιγράφεται και στο τραγούδι Moonage Daydream.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ): THE MAN WHO FELL TO EARTH, THE HUNGER, MERRY CHRISTMAS MR. LAWRENCE, ABSOLUTE BEGINNERS, TWIN PEAKS: FIRE WALK WITH ME, BASQUIAT, THE PRESTIGE

CATHERINE DENEUVE: H Catherine Fabienne Dorleac, είναι βέρα παριζιάνα και γεννήθηκε στη πόλη του φωτός το 1943. Μια ξανθιά, παγωμένη ομορφιά που κληρονόμησε το χάρισμα της Γκρέις Κέλι: υποκρίνεται άψογα μέσα από μια ακίνητη σχεδόν ηδυπάθεια. Την λάτρεψαν όλα τα «κακά παιδιά» του κινηματογράφου. Από τον Luis Bunuel και τον Roger Vadim, μέχρι το Roman Polanski και το φωτογράφο σύμβολο των ‘60’s, David Bailey. Για την επί χρόνια μούσα του Yves Saint Laurent, οι σειρήνες του Χόλυγουντ δεν την συγκίνησαν. Η απαστράπτουσα ομορφιά της παρέμεινε το καταλληλότερο υλικό για της μύχιες φαντασιώσεις σκηνοθετών και θεατών, τη στιγμή που το ευρωπαϊκό σινεμά, είχε ξεμείνει από μπαταρία. Τα φυσικά της χαρίσματα ενσωματώνονταν αμέσως σε οτιδήποτε και αν έπαιζε. Έμοιαζε με ένα σάρκινο φόντο σε κίνηση, που αιχμαλώτιζε όμως το βλέμμα. Ποτέ δεν δίστασε να σπρώξει τον εαυτό της στα όρια, σε αμφιλεγόμενους ρόλους που έσφυζαν από ερωτικούς χυμούς. Η μεγάλη κυρία του γαλλικού σινεμά, μέχρι να κατακτήσει το θρόνο της, στραπατσάρισε ουκ ολίγες φορές το ψυχρό της προφίλ, στις φιλήδονες υπόγειες διαβάσεις της επιθυμίας.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ): LES PARAPLUIES DE CHERBOURG, REPULSION, LES CREATURES, BELLE DE JOUR, TRISTANA, LIZA, UN FLIC, LE SAUVAGE, HUSTLE, A NOUS DEUX, LE DERNIER METRO, LES CHOIX DES ARMES, HOTEL DES AMERIQUES, THE HUNGER, INDOCHINE, LES VOLEURS, PLACE VENDOME, POLA X, DANCER IN THE DARK, 8 FEMMES, ROIS ET REINE

SUZAN SARANDON: H Sousan Abigail Tomalin, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από αυστηρούς καθολικούς γονείς. Σαν αντίδραση στο κοντινό της περιβάλλον προέβαλε αρχικά η επιλογή της να γίνει ηθοποιός, για να εξελιχτεί αργότερα μια από τις καλύτερες της γενιάς της. Έχει πολιτική άποψη και οικολογικές ανησυχίες, γι αυτό πολλοί στο Χόλυγουντ την αποκαλούν χαριτολογώντας, το θηλυκό Robert Redford. Φυσικό παίξιμο, σιγουριά και αυτοπεποίθηση, χαρακτηρίζουν τον κινηματογραφικό της χαρακτήρα, που κάνει τον οποιονδήποτε ηθοποιό να παίξει στο πλευρό της. Από το 1988, είναι παντρεμένη με τον εξαιρετικό ηθοποιό Tim Robins
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ): LA MORTADELLA, THE FRONT PAGE, DRAGON FLY, ATLANTIC CITY, THE HUNGER, BILL DURHAM, THELMA & LOUISE, DEAD MAN WALKING, ALFIE

Δεν υπάρχουν σχόλια: